måndag 23 maj 2011

1 ÅR.

Den 23 maj 2010 flyttade jag från Karlstad till Göteborg. Idag är det ett år sedan. Jag åkte en hysteriskt varm buss och solen gassade in genom fönstret. Det fanns ingen gardin där jag satt och ryggen klibbade mot ryggstödet. Tårarna ville aldrig sluta rinna nedför mina kinder. Att lämna precis allt - trygghet, vänner, familj.... Allt man visste fanns. Att lämna allt det och flytta till en stad som man knappt kände. Det var en av de jobbigaste sakerna som jag någonsin gjort, men såhär med facit i hand så var det samtidigt en av de bästa. Det har varit jobbigt stundtals, men det har varit så mycket som varit så bra. Det ÄR så mycket som ÄR så himla himla bra nu och när jag skriver dessa rader så kryper tårarna fram under ögonlocken. (Det är väl fan att man ska grina hela tiden!) Jag tänkte nog inte där i maj för ett år sedan, utan bara lämnade allt. Flydde från allt som var jobbigt skulle man nog kunna säga. Flydde för att leta efter något annat. Något som jag då inte visste fanns. Göteborg är så vackert, fast det ibland regnar horisontellt och i stort sett alltid blåser. Jag trivs här. Det är liksom min stad nu och jag känner mig mer och mer hemma. Och det är ingen som är lyckligare än jag över det. Tänk vad saker alltid har en förmåga att lösa sig. Livet. Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar