tisdag 24 augusti 2010

DID YOU GIVE THE WORLD SOME LOVE TODAY, BABY?


Ikväll är första stunden på väldigt länge som jag uppskattar ensamheten. Att bara vara själv. Jag var i affären och handlade mat till mig själv och tyckte det var mysigt. Mysigt att tänka på vad jag ska fylla mina hyllor i skåpen med. Kom hem och packade upp och fyllde skåpen. Att bara sitta framför datorn och uppdatera mig om vad som hänt på FB, vad som skrivits i bloggar och se något klipp hit och något dit. Jag struntade i att träna, skönt men fick lite panik över det samtidigt. Jajaja, imorgon är en annan dag och jag kan ju träna då. Hur som helst. Det är skönt att känna ett inre lugn. Och att uppskatta sig själv. Ritar, fint det.

För övrigt så gick det åt helvete för ingenjör Madsen idag. Tröttaste tjejen i stan. Efter ett par timmars ihärdigt (?) kämpande kapitulerade jag vid 15 gentemot datorns fantastiska seghet och snittverktygets oförmåga att fungera. Antagligen så berodde det senare enbart på mig. Jaja. Åkte hem och somnade ovanpå sängen. Vaknade av att han den där som alltid får mig att skratta dundrade in genom dörren. Kaffe och samtal i köket. Fint det.

Did you give the world some love today, baby?
Ja. Jag hoppas att jag lyckas ge och få det varje dag. Världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar