lördag 18 september 2010

KÄRLEK #3

Ett litet hjärtas tankar har lättats för mig. Ett litet hjärta med tillhörande förvirrad uppsyn och tom blick. "Jag vet inte om jag är kär. Hon är rent teoretiskt perfekt och jag saknar henne, men det är inte som när jag var kär sist. Då föll jag pladask och tvekade inte en sekund. Problemet var ju då att hon inte var kär i mig".

Okej. Jag tänker såhär. De här två damerna är två helt olika individer som tänker, känner och funkar på olika sätt. Dessutom har omständigheterna kring första mötet med damerna varit olika. Alla dessa faktorer påverkar hur kärleken ter sig i det första steget. Ibland är det rätt när det är fjärilar och ibland är det rätt utan fjärilar. Det enda man ska, och kan, göra är att lyssna på sitt hjärta och på den där magkänslan. Och inte tänka för mycket.

Jag tror att det bästa är att skratta och leva fullt ut istället. Resten kommer liksom falla sig naturligt och bli som det ska vara ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar