onsdag 20 april 2011

ONSDAGEN SOM DEN VAR.

Okej. Min onsdag var såhär:

1. Försov mig. Jaha, det var ju inte så jävla smart.
2. Åt sushi med några kollegor. Magisk sushi på Eriksberg. Mycket bra!
3. Fick ett antal aha-upplevelser på jobbet och kände att jag verkligen lärde mig massa saker idag. Fick även massa bråttom-grejer gjorda. Jag var alltså en bra ingenjör idag. Fint det.
4. Jag jobbade 08-18, med en timmes lunch. Puh.
5. Jag och S skulle fixa upp massa grejer på mina väggar (grejer som suttit uppe, men som ramlat ner pga. de extremt dåliga väggarna i min lägenhet), men det gick inte för vi hade inget vattenpass. BRUDAR! Jag säger då det. Vi skulle också springa, men vi ställde in det för vi var så trötta.
6. Min kära lampa från Kartell hade ÄNTLIGEN kommit och bor nu hos mig. Men inte i taket som sig bör, utan i en låda på golvet. Gick liksom inte att hänga upp den - konstig konstruktion. Jahaaa.
7. Lön imorgon och jag fick lite pengaångest eftersom jag redan lyckats spendera hela min lön, fast jag inte spenderat en enda krona. Fint. Men det är väl så när man ska hålla på att köpa konsertbiljetter och lampor och såntdärnt.
8. Pengaångesten blev väl inte direkt bättre när jag hittade en gammal racercykel på Blocket som jag ska hämta när jag är hemma i helgen. Jävligt modernt, men också jävligt coolt och bra. Så så får det bli. Punkt.
9. Anders från Radio- och TVtjänst plingade på dörren. Jaha. Hej du, Anders. Ta mina pengar, gör det. Eftersom jag hade TVn på och man ser den genom att bara öppna lägenhetsdörren så var det liksom bara att skriva på det däringa pappret som han hade med mig. Varsågod. Ta mina pengar bara.

Nu ska jag deklarera (prisa gud, skatteåterbäringen kommer innan midsommar) och packa och sen sova som en klubbad säl och förhoppningsvis kan jag vakna någon gång imorgon. Det vore praktiskt. Ledigheten står och knackar på dörren - Hello Hey, little Monkey!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar