lördag 16 april 2011

SKÖNA LÖRDAG.

Jag vaknade efter en god natts sömn och kände mig för första gången på länge utvilad. Tog en sväng förbi Claes Ohlsson och handlade varken cykelslang eller skiftnyckel som jag skulle, men en visp, måttsats och en ram fick följa med mig hem. Hängde lite i mitt fönster en stund när solen tittade fram - läste bloggar och njöt av vårluften. Husfix fixade hålen i mina väggar och tog äntligen tag i projektet "måla-och-klä-om-stolar" - Kul! Bakade en kladdkaka och bjöd Sofie på kanske världens starkaste kaffe och kladdkaka med jordgubbar(!) och kiwi. Häng i duxen också, såklart. Nu ska jag hoppa ur min fixaroutfit (En gammal schleten jeansskjorta, linne och leggings. Såå hett!), ta en dusch och sedan förbereda lite inför mitt middagsbesök som dundrar in här om ett tag. Var det någon som sa hemmagjord tapas och rödvin? Jag tror det. En sen bio sen också, kanske. Skön och avslappnad lördag, precis sådär bra som det kan vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar