tisdag 19 april 2011

SOLEN SKÖNA STRÅLAR.

Så fort solen visar sig från sin bästa sida och smeker vår värld med sina strålar, ja då kryper alla människor ut från sina gömslen och myser i solen. Lite sådär som en katt i vårsol, liksom. Det ska drickas kaffe i timmar och ätas glass i solen - Härligt! Jag hoppas våren är här för att stanna, för då sitter jag snart som på bilden ovan och mår gott på en klippa vid vattnet en het sommardag. Sa jag att jag längtar? Påskhelgen verkar ju utlova sol och värme, vilket är oerhört praktiskt då jag ska hem till Värmland. Där har jag ett hörn vid husknuten där det nästan alltid är lä och där tänker jag med andra ord må bra i solen. Må bra i solen med kattarackarn på armen. Om hon nu har tid med mig - Det finns ju liksom så mycket annat som lockar när våren vaknar. Vårpirrig kisse den där Lillis (Py).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar