måndag 22 februari 2010

UNGKARL.

Jag lever som en äkta ungkarl. Mitt hem blir sunkigare för varje dag som går, även om det för ovanlighetens skull råkar vara städat. Detta händer dock inte så ofta. Ja, att det är städat alltså. Dammtussarna slåss i mina hörn och disken växer till berg i vasken. För att undvika disk (och för att det är fruktansvärt tråkigt att laga mat i ett kök (kokvrå) där man inte kommer åt vatten för att diskberget är i vägen och där avsaknaden av plats är gigantisk) äter jag tonfisk direkt ur burken och ägget skalar jag och äter som det är. Jag försöker äta gröt på morgonen och använder då mikron. Spisen (kokplattorna) går alltså inte varma. Jag försöker skapa någon jävla ordning, men mina försök är skrattretande. Jag vet inte riktigt vad det är som hänt. Mitt hem var alltid varmt, välkomnande och ombonat. Nu är det mest stökigt, rörigt och sunkigt. Men det kanske är så jag är nu. I alla fall om man ska tro på det där att hemmet speglar personen. Jag känner mig i och för sig ganska stökig, rörig och sunkig för tillfället. Så ja, det kanske ligger något i det. Trots allt.

Get a haircut and shape up, Madsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar