söndag 27 december 2009

EXPERIMENT: LIVET UTAN TELEVISION.

Igår sålde jag min TV. Och jag skänkte även bort min DVD.
Reaktionen på detta från min omgivning är övergripande: "Är du inte riktigt klok!?" Och nej, det kanske jag inte är. Jag vet inte detta ännu. Det jag vet är dock att det just nu känns som en väldigt stor befrielse. Men jag kanske blir knäpp av att inte ha någon TV om några veckor. Om så är fallet får jag väl gör något åt saken då. Svårare än så är det ju faktiskt inte.
Jag tycker att detta ska bli väldigt intressant! Mitt största problem är att jag måste anstränga mig mer för att få reda på vad som händer runt om i världen. Nyheterna var/är ju i stort sett det enda jag tittade frekvent på. Jag har iallafall ändrat startsidan för Explorer till dn.se. Bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar