torsdag 21 oktober 2010

"ÄR DET JAG SOM HAR ETT HJÄRTA AV STEN?"

Det enda jag fick ur mig som kan liknas vid ett svar var: "Nej, det tycker jag inte".

Det kan ju vara lite svårt att förstå, men det jag menade var:
"Nej, verkligen inte. Helt tvärtom faktiskt. Men du har byggt upp en hög mur av sten runt om, precis som en skyddande borg, med den största och tyngsta trädörr man kan tänka sig. Den här muren är väldigt svår att ta sig igenom, och ibland är den faktiskt väldigt irriterande. Vid vissa utvalda tillfällen har dock den där dörren öppnats på glänt och jag har skymtat det där röda innanför. Fina tillfällen, trots att dörren har stängts väldigt fort igen.... Jag har märkt att dörren har öppnats oftare och längre stunder den senaste tiden. Vackert, med känsla.
Ett tag försökte jag klättra över muren, men jag har insett att det inte går. Därför tänker jag stå här utanför och vänta tills dörren öppnas och jag släpps in".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar