torsdag 14 oktober 2010

TORSDAGSDEKADENS.

Jag får förtroende. Vänner ringer till mig när de är ledsna och frågar om råd. De berättar sina hemligheter för mig och säger att det är så bra att prata med mig för att 1. jag är ärlig 2. jag dömer inte 3. det man berättar för mig stannar hos mig.

Allt detta gör mig såklart väldigt glad och rörd.

På senaste tiden har jag dock märkt att vissa inte ger mig samma sak tillbaka när jag någon gång mår dåligt och behöver ventilera. Dessutom har jag märkt att det inte är lika viktigt att ringa till mig när man mår bra.

Detta gör mig ledsen, då jag såklart vill vara närvarande även vid medgång. Det gör mig ledsen och får mig att undra om jag måste göra en rensning bland mina vänner. Liksom "göra slut" med dem som tar mer än vad de ger...

Dekadens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar