måndag 27 december 2010

MÅNDAG 27 DECEMBER 2010.

Jag sitter i mitt rum och stirrar på datorskärmen. Förstasidan på Facebook visas - händer det något snart? Mobilen ringer och det är Malin. Jag ser direkt att det är hon som ringer för jag har lagt in ett rosa hjärta bakom hennes namn och det liksom lyser. Jag blir alltid så lugn av Malin, fast hon är den mest stressade människa som jag känner. När vi lägger på upptäcker jag att min inköpslista till nya lägenheten (ja, jag ska flytta) är nedkluddad med massa nonsens. Det är blommor och hjärtan och odefinerade saker i överflöd. Dekadens.

Imorgon åker jag äntligen till Göteborg. Efter snart två dagars förfall känns det rättså nödvändigt att göra det ur överlevnadssynpunkt.

Nu: Dusch, mat (-2.3 kg nu), ringa Sofie och sen ska jag spendera resten av dagen på Malins soffa. Precis som så ofta den där sommaren/hösten som jag bodde hemma. Glädjer mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar