fredag 31 december 2010

2010.

Jag vet inte hur jag ska sammanfatta det här året. Vet inte vart jag ska börja, för det har hänt så mycket. Året började i Karlstad, som sedan byttes mot Göteborg i maj. Jag var så fattig och hade praktik - i oktober började jag arbeta som konsult i mitt älskade Göteborg. Den känslan. Jag hittar inga ord. Nya vänner har kommit in i mitt liv och några som jag hade sedan tidigare har kommit att stå mig närmre. Några vänner har också lämnat mitt liv och några finns kvar, men är inte alls lika nära längre. Jag har skrattat så mycket det här året och jag har gråtit stora krokodiltårar vid några tillfällen. Jag har hittat vem jag är och jag har ifrågasatt om man verkligen kan ha det så bra som jag haft det de sista månaderna. Det finns en person som i väldigt stor utsträckning bidragit till att jag mått så bra under årets fyra sista månader. En person som är en Han och som jag tycker så mycket om. På riktigt.

Jag börjar 2011 med nytt uppdrag på jobbet och nytt boende. Och i skrivandets stund så känns det som att 2011 kommer toppa 2010, trots att det känns lite som ett mission impossible.

Tack 2010 för det här året, jag ska aldrig glömma dig. Välkommen 2011. Skål.

1 kommentar: