torsdag 16 december 2010

MIN TRO.

En gång skrev jag ett inlägg som hette "100" - hundra grejer om mig själv. Jag fattade inte då att den där listan var en del i "En om dagen i 30 dagar" - en bloggutmaning. Jaja, hur som helst. Nu till min tro (som också är en del i utmaningen).

Jag tror på att skapa sin egen jävla verklighet. Det finns inga regler för någonting, utan man får själv bestämma vad som är rätt respektive fel. Och det som är rätt för mig kanske är helfel för någon annan, men då får det väl vara det då. Det är okej. Jag tror att det mesta som liknar någon form av regel att leva efter är påhittat just för att människan ska ha något att leva efter. Det är ju väldigt smidigt att någon annan talar om för en hur saker och ting ligger till, för då behöver man ju inte tänka själv. Struntprat!

Jag tror på kärlek. Jag tror på att skratta så att ögonen glittrar. Jag tror på att omge sig med människor som hela tiden gör en till en liten bättre version av sig själv - "the most possible you". Kanske kallas det själsfrände, kanske är det något annat. Jag vet inte. Jag vet bara att när man omger sig med sådana personer så mår man helt fantastiskt och vem vill inte göra det, liksom.

Sammanfattningsvis så skulle man väl kunna säga att jag tror på att leva som man vill. Att det inte finns någon som kan komma och säga om det är rätt eller fel. Det finns inga direktiv. Det enda som finns är en bok med tomma blad som man själv får fylla med valfritt innehåll. Boken om ditt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar