måndag 28 februari 2011

27.

Igår var det min födelsedag och jag blev då 27 år gammal. Ca. 16.10, för att vara exakt (och om mammas sms kom fram när det skulle). Det var en fin dag som startade med att jag öppnade det där brevet som det stod "öppnas 27 februari" på. Jag var lite sådär nipprig i tårna hela dagen, precis så som man var när man fyllde år när man var liten. Det var så många som ringde, skickade sms och/eller grattade på FB - glädjer mig! Dagen hade två höjdpunkter. Den första var när mormor ringde och sjöng (och morfar ropade hej i bakgrunden). Fint. Den andra höjdpunkten på dagen var middagen med fina människor på Manaña. Åtta finingar ville betala ganska mycket pengar för att äta middag med mig på min födelsedag. Och precis som om det inte räckte så hade de med sig presenter till mig. Jag var speedad som en liten duracellkanin och så lycklig. Det här med att bli äldre... Det är faktiskt inte så dumt, ändå.

"Likt en fin whiskey blir du bara bättre med åren".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar