onsdag 16 februari 2011

I VÄNTAN PÅ SOMMAREN.

Idag har det snöat hela dagen i Göteborg. Jag gillar vintern, så det är inte för den sakens skull som jag längtar efter sommaren. Det är känslan av sand mellan tårna och ljumma sommarkvällar som aldrig tar slut. Det är tunna linnen och bikini. Det är brunbrända ben med myggbett. Det är brännboll och kubb och volleyboll. Det är picknick och bärs och vin. Det är lägereldar och vänners klingande skratt. Det är vatten och bryggor och fiske. Det är solnedgångar och soluppgångar. Det är grillkvällar och minigolf. Det är samtal under en stjärnhimmel och cigarr. Det är att springa barfota i gräset och sola på varma klippor. Jag kan fortsätta i en evighet. För det är sånt här som jag längtar efter ibland när snön och vinden piskar i ansiktet och blåser igenom varenda klädesplagg som man har på sig. Våren lurar runt husknuten och jag vill bara skrika: "Hej våren! Välkommen hit till oss. Ge oss fräkniga kinder och blända oss med dina strålande solstrålar".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar