söndag 13 mars 2011

BALSAM FÖR SJÄLEN.

I helgen var jag hemma i Karlskoga. Det var som balsam för själen. Jag kraschlandade på Malins soffa i fredags, efter en snabb middag med mamma och pappa. Det är så skönt att träffa sina allra närmsta vänner. De som vet allt, utan att man behöver säga ett enda ord. Lördagen startade med att jag fyndade en lampa på loppis och fortsatte sedan med en fika på stan. Jag hade äran att få träffa Elin och dessutom sprang jag på Stefan och Anneli, så de fick också ge mig sitt fikasällskap. Jag hittade ett par jeans på H&M för 199kr. Jag som 1. inte skulle handla något och 2. redan hade tagit en runda i "city" - som var över på tio minuter. Jag förväntar mig inte att bli överdrivet imponerad av kvaliteten på dem, men de var så snygga i tvätten att jag inte kunde låta bli. Hur som helst. Kalas med kära familjen igår kväll, som avslutades med Whiskey och samtal med morbror. Fint det. Jag har dessutom kört bil - att ta ut bilen, ta på solglasögonen, vrida upp volymen på musiken så mycket man vågar och sedan köra fort fort fort. Den känslan. I love it. När jag kommer hem från Australien ska jag köpa en bil. Ja, om jag inte gjort det innan alltså.

Helgen hemma var som balsam för själen och jag tror att jag lyckades hitta den där balansen och mitt inre lugn igen. Om så är fallet kommer visa sig inom de närmsta dagarna, men just nu njuter jag för jag är tröttare än jag varit på länge. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar