onsdag 9 mars 2011

MITT HEM ÄR MIN BORG.

Jag hyr en etta, på 33 kvm, i andrahand. Mitt första riktiga hem i Göteborg. Ingen är lyckligare än jag. Den är ljus och är en genomgångslägenhet som har sådana där fönster som man kan sitta i. Sådana där fönster som jag önskade mig i början av hösten inför mitt nästa boende. Sa jag att jag är lycklig?

Jag tycker om att bo själv. Det är liksom en sån period i livet. Det känns så viktigt för mig att göra det och få ha det precis som JAG vill hemma. Jag har gjort mig av med det mesta från tiden då jag var sambo och från min tid som student. Det känns liksom som att de grejerna har gjort sitt. Jag vill ha det på mitt sätt och inte behöva kompromissa överhuvudtaget. Ja, mer än gentemot platsbrist då. I mitt nästa hem önskar jag mig ett bibliotek. Ett rum med väggar av vita stringhyllor och en stor öronlappsfotölj. Det har jag drömt om i flera år och ja, nästa gång jag packar flyttbilen kanske det blir möjlighet. Nu fokuserar jag på min lilla etta - mitt första riktiga boende i mitt älskade Göteborg. I sommar ska jag ha grillfest på innergården. Längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar