lördag 5 mars 2011

FRIDAY I'M IN LOVE.

Födelsedagstulpaner i min hall.

Jag har haft en så fin fredag. Mötte upp damerna + en lillasyster (inte min) och såg "Black Swan" på Biopalatset. Herregud. Det var längesedan jag såg en så obehaglig film. Höll för både ögon och öron? Vi som skulle se en "dansfilm".... Lite tjejigt sådär. Tji fick vi! Men, Nathalie Portman. Jag är så sjukt imponerad av henne som skådespelerska och hon hamnade ännu högre på min lista bland favoritskådisar. Fantastisk tolkning av rollen! Hänförd blev jag, minst sagt. När vi samlat oss efter bion så åt vi en sen middag på Hello Monkey, som fått 5 av 5 i Metro. Jag har tidigare varit där och blivit imponerad av deras drinkar och ikväll blev jag minst lika imponerad av maten. Jättegott! Vinet var dock ingen höjdare, så där fick de bakläxa av mig. En spårvagnsresa och en telefonsamtal senare landade jag hemma och har nu kikat på Repmånad. Det är verkligen en av mina favoritfilmer och det var dags att se den igen. Längesedan nu. Imorgon väntar träning, Ikea och lägenhetsfix. Och ja, vin såklart. God natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar