torsdag 31 mars 2011

TULPANER.

Tulpaner är en av mina favoritblommor. Så vackra i all sin enkelhet. Och krispiga. De står på mitt soffbord och ger mig vårpirr. De rosa/vita fick jag i present i lördags på min inflyttningsfest och de röd/gula papegojtulpanerna presentade jag mig själv med. "Var värd några krispiga tulpaner", eller något liknande.

Torsdagens status då? Jo, tack. Jag har varit en bra ingenjör och jag har skaffat mig vuxenpoäng genom att skaffa två sparkonton och ett kapitalförsäkringskonto på Avanza. Intervaller på lunchen och vi är ett gäng på VCC Broms som ska spela fotboll/volleyboll här framöver i Slottsskogen. Det gillar jag! Dessutom har jag anmält mig till ännu ett lopp - Lerumsloppet 30 april och jag har även bestämt att jag ska ha fest på Valborg. Bjöd Sofie på hembakad bärpaj och häng i Duxen. Sammanfattning: BRA torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar