söndag 23 maj 2010

HEJ DÅ, KARLSTAD. HEJ, GÖTEBORG!

Idag flyttar jag till Göteborg. Det blir bra. Igår var jag inte lika övertygad om detta, pga. div. omständigheter. Ibland hatar jag alla former av känslor, för de har en förmåga att ställa till allt. Jag är, som en gammal vän brukade säga, komplicerad - "försök att inte vara så komplicerad, Maria" - och otydlig. Jag har en förmåga att reagera innan jag tänker efter ibland och då skenar allt iväg. Hjärtat slår i 200 och alla känslor flyter ihop till ett märkligt trassel, där det är omöjligt att se hur man ska få någon rätsida. Och ja, jag är dynamisk (tänk en sinuskurva med största tänkbara amplitud) och lever med känslorna utanpå. Det är vad mitt bagage har orsakat och jag är så trött på att släpa på den där ryggsäcken som är tung som bly. Det känns ganska onödigt.
Jag är trasig och i de stunder som jag inte lyckas vara stark, så blir jag otroligt skör. I de stunderna handlar jag nästan alltid tvärtemot vad jag vill. Jag tror att det handlar om något desperat försök till att skydda mig själv. Idioti.
Hur som helst så ska jag ikväll få en guidad tur i Majorna och sedan har jag lovat att hänga med sportnörden till blivande sambo och titta på VM-finalen och dricka bärs. Hej, Göteborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar