fredag 21 maj 2010

REGNET DET BARA ÖSER NER.....

....men just idag gör det inget. Ibland tycker jag så mycket om när det regnar. Idag är en sådan dag. Det luktade dock daggmask på Gubbholmen förut och det var väl sådär trevligt.
Jag har tagit farväl av Semcon idag. Kändes lite vemodigt, men jag vet att det här är rätt. Jag har städat och rensat (lite) i garderoben. Jag hatar att göra mig av med kläder för att de är för små.... Jag gör mig mycket hellre av med dem för att jag helt enkelt inte gillar dem längre. Ahja, det är väl vad träning + ålder + bättre välmående medför. Och ja, det är ett världsligt problem i det stora hela. Jag ska bara försöka komma ihåg det.

I nästa lägenhet jag bor är min största önskan en UGN. Hade jag haft en så skulle jag ha bakat scones och druckigt te nu. Och lyssnat på regnet utanför fönstret. Jag gillar fönster. Att betrakta livet utanför genom dem. Eller att sitta i dem och skriva. Jag kan också önska att nästa lägenhet har breda fönster som man kan sitta i. Ja, det önskar jag mig. Fint om det blir så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar