torsdag 20 maj 2010

TORSDAG.

Tredje sista kvällen i Karlstad. Jag är hemma och försöker skapa någon jävla ordning i mitt hem, lagom till jag flyttar. Praktiskt. Fast egentligen så får jag inte så himla mycket gjort. Plockar lite här och där, hittar något papper som jag måste läsa eller ett recept eller någon pryl som jag trodde jag slängt osv.... Det är mer bombnedslag nu än när jag började, alltså. Ja, jävlar. Lite som vanligt, trots allt.

Jag lyssnar på Kings Of Leon – Closer om och om och om och om igen. Repeat kallas det visst. När hjärtat är tungt så har jag en förmåga att göra det ännu lite tyngre för mig själv. Gillar jag självplågeri kan man ju spontant undra då... Ja, inte fan vet jag. Men jag tror att jag kanske tillåter mig själv att vara ledsen då och då vill jag vara det rejält, så att jag inte ska behöva gå runt och vara nedstämd hela tiden. Det känns onödigt.

Hur som helst. Två dagar kvar i Karlstad. Märkligt, men det här blir bra. Och jag tror allt faller sig naturligt bara jag kommer till den där nya staden. Göteborg. Den smakar bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar