onsdag 17 november 2010

100.

Enligt de bloggar jag läser är det nya att skriva listor om sig själv. 100 saker. Dessa listor har alla haft varierande innehåll och utseende. Jag tycker att det var kul att läsa, så jag gör någon sorts kombination av alla och berättar 100 saker om mig själv.

001. Min största förebild i livet är min mormor. 002. Jag är bra på att visa de jag tycker om att jag tycker om dem. 003. Jag är dock dålig på att säga det. 004. Jag är inte nöjd om jag inte hinner träna fem gånger/vecka. 005. Om jag var 8 cm längre skulle jag vara nöjd. Förutsatt att dessa 8 cm satt på mina ben. 006. Jag har dock accepterat läget och tycker om mig själv för den jag är. 007. En gång lät jag någon ta mig för givet. 008. Det skulle jag inte tillåta nu. 009. Jag tillåter inte heller mig själv att ta någon eller något i livet för givet. 010. Jag hatar när min mamma kallar mig Maruscka. 011. Ändå har jag just det som bloggadress. 012. Jag blir nästan aldrig arg. 013. Och när jag väl blir det så blir jag det ordentligt. 014. Jag tycker att långa, vältränade killar är attraktiva. 015. Jag attraheras också av självförtroende och förmågan att klä sig snyggt. 016. Det vackraste som finns kan vara ögon som glittrar. 017. Jag känner mig naken utan en sjal kring halsen. 018. Jag samlar på iittala-marimekko-kiwi-lyktor och vill ha en i varje färg. 019. I dagsläget har jag 11 st. 020. När jag behöver pepp, oavsett om det är pga. att jag är ledsen eller för att jag står inför en utmaning, lyssnar jag på Snow Patrol – Run - Revised Album Version. 021. Jag började lyssna på den när man farfar gick bort för tre år sedan. 022. Jag tänker på min farfar varje vecka. Minst. 023. Jag har alltid samma smycken på mig. Både till vardags och till fest. 024. Och ett av de två halsbanden tar jag aldrig av mig. 025. Jag kan inte höra "Gabriellas sång" utan att gråta. 026. Inte för att den är fantastisk, utan för att påminner om en jobbig tid i mitt liv. 027. Just nu längtar jag efter offpiståkning i meterdjup snö. 028. Jag längtar också efter att resa. T.ex. till New York eller Berlin. 029. Dessutom längtar jag efter en egen lägenhet i underbara Göteborg. 030. Ibland bara måste jag vara själv. 031. Detta har blivit ett allt starkare behov hos mig efter mitt trasiga förhållande med han som jag numer kallar för mitt ex. 032. Jag och secondhandbutiker vill så gärna fungera, men vi gör inte riktigt det. 033. Mitt senaste inköp var dock en tröja från Emmaus på Linnégatan. 034. Jag tycker så mycket om att somna i en famn med andetag som kittlar i min nacke. 035. Jag är en arbetsmyra och funkar inte alls som arbetslös. 036. Jag skrattar varje dag på mitt jobb och det gör mig väldigt lycklig. 037. Ibland när jag åker till jobbet sitter det en puss i min nacke. 038. Jag tycker om att rita och är bra på det när jag gör det på mitt sätt. 039. Jag tycker också om att sy, men gör det alldeles för sällan nu för tiden. 040. För min första riktiga lön ska jag köpa en vit stringhylla (pocket). 041. Jag gillar utmaningar och att testa saker som jag inte har gjort tidigare. 042. Jag tycker att svartsjuka är något av det osexigaste som finns. 043. Jag önskar att jag hade förmågan att hålla bättre koll på vad som händer i världen. 044. Efter ett år utan TV börjar jag sakna just en sådan. 045. Jag har precis ingen form av bordsskick. 046. Jag gillar kvalitet och köper hellre få dyra saker än många billiga. 047. Jag är bra på att visa respekt. Både till mig själv och till andra. 048. Jag är också duktig på att komma ihåg olika sifferkombinationer. 049. Få saker gör mig så matt som när kylskåpet är tomt och tvättkorgen full. 050. Och då orkar jag oftast inte ta tag i något av det. 051. Resultatet av detta blir oftast kaos. 052. Jag gillar inte att köpa underkläder. Det är tråkigt. 053. Om jag går hungrig för länge får jag tunnelseende på mat och blir på dåligt humör. 054. Då går det inte att föra en vettig diskussion med mig och man gör säkrast i att hålla sig på replängds avstånd tills jag lyckats balansera blodsockernivån. 055. Jag tycker att mina vänner kan börja producera lite barn, för jag har så mycket roliga presenter som jag vill fixa och ge bort. 056. Jag är faktiskt precis kass på att hålla ordning på alla viktiga papper. 057. Just därför kanske det är dags att återigen köpa en pärm till dessa. En gång var jag bra på att hålla ordning på didär pappren. 058. Jag tror till 100% att kärlek handlar om att i grunden vara bästa vänner. 059. Det är först då det är på riktigt. 060. Och kärlek, äkta kärlek, är så vackert och får mitt hjärta att glöda. 061. Jag tycker så mycket om levande ljus och när jag är hemma tänder jag alltid massor. 062. De är så vackra i all sin enkelhet. 063. En gång blev jag så sårad och mitt hjärta var så trasigt. 064. Jag trodde aldrig att det skulle bli helt igen och därför har jag lovat mig själv att aldrig hamna där igen. 065. Det gör att kärlek blir så läskigt. 066. Men jag försöker våga känna kärlek ändå, för det finns inget annat som gör mig så lycklig. 067. Det är dock lika läskigt som när man står på kanten på 10m-svikten och tittar ner och det högsta man hoppat ifrån tidigare var tre meter, vilket slutade i magplask. Aj. 068. På mitt skrivbord på jobbet sitter Valdemar. 069. Valdemar är en sur gosedjursbulldog och grabbarna vann honom en gång när de var på Liseberg. 070. Jag gillar mössor och har säkert tio stycken. 071. Just nu växlar jag bara mellan tre av dem och funderar på om det är dags att uppdatera mössgarden. 072. Jag skriver ofta meddelanden på små lappar till människor jag gillar. 073. Jag pillar alltid på något. Tycker liksom om att känna hur saker känns under mina händer. 074. Idag har Jenny Doveson – The Stranger gått på repeat på jobbet. 075. Jag är av åsikten att det inte finns något som är perfekt. 076. Det är bara ett ord som skapats av människan i ett desperat försök att hitta något att alltid sträva efter. 077. Kanske för att man aldrig ska kunna vara nöjd. 078. Ibland pratar jag jättefort och osammanhängande. 079. Oftast är det när jag är så glad att jag nästan bubblar över. 080. Jag gillar inte läsk. 081. Jag får ont i magen av godis, men äter det ändå. 082. Under 2011 har jag tänkt springa Göteborgsvarvet, Vårruset, Blodomloppet och Tjejmilen. 083. Jag tycker om att få komplimanger. 084. Jag borde dock bli bättre på att ge just sådana. 085. Jag vet inte vad jag ska göra på nyårsafton och det stressar mig lite. 086. Jag hatar lögner och försöker därför alltid att vara ärlig själv. 087. Jag har en tenta på 3 hp i Enrgi- och miljöteknik som ligger mellan mig och min ingenjörsexamen. 088. Jag tycker så mycket om fysisk beröring. 089. En kram, en hand som sakta stryker över mitt hår eller en mage mot min rygg när jag ska somna.
090. På vardagarna snittar jag ca. tre bananer på en dag. 091. Vissa dagar gillar jag inte att vara ingenjör, för det känns bara svårt och jobbigt. 092. Andra dagar känns det bara otroligt roligt, utmanande och spännande. 093. Under 2010 har jag haft två riktiga fjortisfyllor. 094. Vissa har sina förstå sådana när de är ~16. Själv hade jag premiär när jag var 26. Smart. 095. Jag har i stort sett varje dag på mig något svart. 096. I somras försökte jag uppdatera min garderob med lite färgglada kläder. 097. Resultatet av detta var sådär tillfredsställande. 098. Jag planerar att under 2011 lära mig att spela gitarr (igen). 099. Jag drömmer om att ha en kreativ studio i hemmet. 100. Kanske blir det verklighet inom en snar framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar