måndag 22 november 2010

STRING.

Man kan också ta kort på sin utsikt där man sitter i sitt hörn på sängen. Mina ögon vilar på en stringhylla som de senaste 25 åren suttit i mormor och morfars garage, månadsbilder (som egentligen är lite för söta, men som är ett fint minne från min barndom) och en liten bild som jag målat. Vad som inte syns på bilden är följande: fotändan på sängen, alla böcker som står uppraddade längs väggen, tavlorna som står ovanpå, den stökiga stolen där en hel del av didär viktiga pappren helt oförklarligt har hamnat och där det hänger en tröja och en skjorta som jag insisterade på att laga. Där står också två lådor från Ikea med några skokartonger ovanpå och bakom den där stolen står det papper i A2-format och väntar på att fyllas med något motiv. Ett motiv som jag ännu inte lyckats klura ut. Där bakom stolen står även en bild som jag målade för snart ett år sedan. Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag gillar den eller inte, men jag antar att jag gör det eftersom den ändå har fått följa med i flytten ner hit till Göteborg. Bortanför stolen står det en flyttkartong som ännu inte plockats ur helt. Var det i juli du flyttade in här sa du? Jaha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar