söndag 7 november 2010

MIN HELG.

Jag har haft en så skön helg, som så ofta annars. I fredags var det AW på Bliss med massa godingar. Det var mycket trevligt. Blev dock inte så sent, så jag sällskapade åt helt motsatt håll än hem. Tittade på Wallstreet och somnade i en famn jag tycker om.

Igår hängde jag med fina damer på a la London-designmarknaden på Pustervik. Det fanns mycket fint, men det mesta var lite dyrt och tyvärr så var det himla trångt där inne också. Jag fick med mig ett mycket väldoftande te hem. Bruden som sålde detta var så sjukt snygg, så jag var ju tvungen att köpa något av henne liksom. Oerhört praktiskt att det fanns te i tjusiga burkar, som dessutom luktade gott. Efter marknaden åt jag och Sofie magisk kebab och sen spenderade vi ett par timmar med att montera hennes nya garderob från Ikea. Lite tänkande krävdes, men vi enades ganska snabbt om att det är betydligt mycket trevligare att montera garderober från Ikea än att tapetsera en 41 kvm etta med 3.35 m i takhöjd. Rättså tacksamt garderobsprojekt, alltså. Jag spenderade en del av min lördagskväll med att städa. När jag vaknade såg mitt rum (från sängen) ut som på bilden ovan. Lite sådär som det är när fröken Madsen städar. Det blir liksom stökigare.... Men jag hittar ju alltid så himla mycket intressanta gamla lappar med någon text som jag skrivit ner någon gång, ett vykort från en vän eller varför inte det där visitkortet till den där personen som jag skulle maila. Kul kul! Dock är det ju inte lika kul med alla dessa papper. De kan vissa stunder göra mig förbannad. Idag var ett sådant ibland, vilket slutade med att jag rotade fram en papperskasse och la ner alla papper där i. Därmed skapade jag mig alltså ett senare problem - skönt för stunden! Hur som helst. Resterande delen av gårdagskvällen spenderade jag under mitt täcke, i min säng, med massa tända ljus och dokumentärer på SVTplay i mängder. Inte den svängigaste lördagskvällen, men väldigt skön och välbehövligt lugn.

Idag, söndag 7 november 2010, har jag inte gjort så mycket. Jag började dagen med att fortsätta där jag avslutade gårdagen - SVTplay. Efter många om och men tog jag mig iväg till Sats för ett Combatpass. Det var sjukt jobbigt och jag är rätt nöjd. Imorgon = jobb och jag vet inte vad söndagsångest heter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar