tisdag 9 november 2010

TISDAG.

Kl. 06.41 tar jag bussen till jobbet och är framme kl 06.52. Dagen har ägnats åt remberäkningar och det har både känts otroligt bra och fantastiskt jävla skitdåligt faktiskt. Klurigt! Men så himla kul att göra något på riktigt. Kl. 15.36 kände jag att jag verkligen inte orkade jobba mer. En timme senare gick jag från kontoret och tog båten till stan. Hoppade snabbt in på Myrorna, som faktiskt kan ha varit det sämsta Myrorna någonsin. Jag blev rättså besviken. Lika snabbt in på lågprismatvarukedja och tog sedan en överfull spårvagn hem. Precis när jag skulle gå av ringde min finaste Malin och hon sällskapade i luren från Mariaplan och hem och vidare inne hos mig. När vi lagt på plockade jag in varorna i kylen och kröp ner under täcket med den största godisskålen som mitt öga skådat på länge. Här sitter jag nu och ska tända ljus och slå på någon skön dokumentär på SVTplay. Att snöflingorna virvlar utanför mitt fönster, som de gjort precis hela dagen, skapar en väldigt skön och rofylld känsla inom mig. Ikväll gillar jag att vara själv med mitt täcke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar