onsdag 24 november 2010

SKIMRANDE SKÖRHET.

Igår var det en man på företaget där jag jobbar som bara föll ihop. Idag fick jag och mina kollegor veta att hans kroppspulsåder hade spruckigt och att han hölls vid liv av en maskin. Några timmar senare fick vi veta att det inte hade gått att rädda honom och att han lämnat jordelivet. Han blev 45 år.

När sånt här händer kan jag inte hålla tillbaka tårarna. Likt en käftsmäll blir jag påmind om livets skörhet och hur lätt det kan ryckas ur händerna. Det finns egentligen inget annat som spelar någon roll än tiden som är just nu. Man vet aldrig var som händer och därför måste man leva varje sekund. Uppleva varje ögonblick och vara närvarande. Och skratta med dem man tycker om. Skratta så att ögonen glittrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar