lördag 3 april 2010

LIVET. VANDRINGEN. EVIGHETEN.

Jag har bestämt mig och ska tatuera s.k. "Luffarprickar" för Livet, Vandringen och Evigheten. Otroligt vackert och det kan inte kännas mer rätt! "Luffarprickar tatueras på handen och ska vara placerade i en V-formation för att kunna döljas när man håller tummen mot pekfingret. Livet är pricken mot tummen. Den kortaste. Vandringen är pekfingret och evigheten är långfingret." (Från Wikipedia)
För mig symboliserar dessa pricker livets storhet och enkelhet, min nuvarande livssituation (luffare?) och den ständiga vandringen genom livet mot evigheten. "Never give up" har varit en tatueringstanke, men jag vet inte om jag gillar att pryda min kropp med text. De här prickarna står för samma sak för mig - Never give up. Jag är en envis liten jävel. Och jag ska alltid minnas. Alltid minnas att de enklaste sakerna är de största. Vackrare än så blir det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar