fredag 18 juni 2010

FRUSTRATION.

Nu släpar sig tiden fram långsammare än någon gång tidigare. Det känns så i alla fall. Jag har pratat i telefonen med Malin i en timme och det är maximal aktivitet som jag orkar. Kul. KUL!
Jag blir frustrerad över att inte orka göra någonting. Jag hatar att se mina muskler förtvina och att inte orka träna. Jag vill springa och simma och lyfta vikter och gå på pass och träna intervaller... Jag gillar att träna. Jag gillar att ta ut mig och att svettas och att se förändringar på min kropp. Att vara sjuk bidrar till att jag inte kan göra allt detta. Fan. Jag riktigt längtar efter ett stenhårt träningspass. En sak som är positiv med att vara sjuk och inte kunna träna är att träningsmotivationen ökar något otroligt! Jag märker direkt på kroppen när jag inte tränat på några dagar och inte haft en jättebra kosthållning - vem orkar det när man är sjuk? Och det ska bli kul att få träna upp sig till samma nivå och över den. I can't wait.

Jag har kommit lite ur rytm med träningen sista månaden. Det har ju varit en del annat som tagit upp all min tid och energi. Hur som helst. Jag har ju haft en hel del tid att tänka nu när jag varit sjuk och jag har tagit vissa beslut angående min träning och det känns jättekul! Jag ska köra på som vanligt med styrkan, men lägga till mer kondition. Det är där jag har tappat och jag känner att det är viktigt för mitt välmående att jag tar upp den och kommer upp till samma nivå som jag har varit på. Jag längtar efter att springa en mil och känna att det är härlig avkoppling och inte bara jobbigt-som-in-i-helvete. Mycket backintervaller nu och spinning längtar jag också efter. Tröttnade på det ett tag, men efter Tjejvättern förra helgen så minns jag hur kul det faktiskt är. Det ska bli kul att bli löjligt seriös med konditionsträningen igen!

OBS. Löjligt seriös med bra kost. Man måste komma ihåg att äta också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar