onsdag 9 juni 2010

KOM IHÅG MIG DÅ.

Jag vet att jag skulle skriva något. Kanske var det om hur min dag varit. Kanske var det om något annat. Jag kom hur som helst helt av mig. Jag fastnade framför msn, i ett samtal med den där Kristin på andra sidan jorden. Hon har som alltid underbara ord, men denna onsdag är några av orden vackrare än vanligt. Hon säger sådant som hon inte brukar. Om någon. Jag blir så varm i hjärtat och lycklig. Jag kan se henne framför mig på det där internetcafét, som hon beskriver med orden: "internetcaféer är fina, lite som tågstationer.....folk skriver, jag gråter, en annan människa ler, några samtalar.......", mitt i rörelse. Där sitter hon och skriver till mig. Vackert.

Utanför min port här i Göteborg finns det en syrén som blommar. Den är lila och det luktar så gott. Jag brukar stanna till en sekund under den. Andas in och bara känna stunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar