lördag 8 januari 2011

ATT FLYTTA.

Det här med att flytta är ju i ärlighetens namn ett väldans meck. Flyttlådor ska fixas och dessa ska senare fyllas med saker. Varje gång jag flyttar förbannar jag alltid de där jävla grejerna som jag har och som jag inte gillar. Den här gången rensades två stora kassar bort. Tilläggas bör att jag "inte hade några grejer med mig hit". Eller? Hur som helst så är det mesta som följer med till nya stället bara sådant som jag verkligen gillar. Dock har det fått följa med några sådana där grejer som jag inte riktigt kan göra mig av med av någon anledning. Sådana där grejer som jag egentligen inte gillar, men ändå inte kan rensa bort.

Mitt rum på Slottsskogsgatan är nerpackat i flyttkartonger och kassar - allt i en salig blandning. Imorgon kommer mamma och pappa med lite mer saker hemifrån. Det här blir bra, jag känner det. Trots att jag idag inte var på mitt allra bästa solstrålande humör och därmed inte heller det bästa sällskapet. Dekadens. Sofie kom hit framåt kvällningen och vi besökte Classe O och hämtade flyttkartonger. Sen drack vi rödtjut och packade mina saker till smakerna av brieost, mörk choklad och vindruvor. Så himla mycket trevligare att göra något så tråkigt som att flyttpacka tillsammans med en kär vän. Adressändring är gjord, bredband beställt och hemförsäkring är uppskrivet på att-göra-listan. Imorgon blir väster till öster och det blir bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar