onsdag 6 januari 2010

HEM. LJUVA HEM.

Jag trivs fantastiskt bra med att bo själv. Mina 27 kvm börjar, efter ganska precis en månad, se ut som ett hem och Haga är alldeles underbart. Lycka.

Trots detta så drömmer jag litegrann om ett riktigt hem. Ett hem där jag inte behöver snubbla över saker och där jag inte behöver möblera om för att hitta det jag letar efter. Compact living är KUL och något som jag är en stor förespråkare för. Men eftersom inredning är något som intresserar mig så är det såklart att jag ibland längtar efter att få ha det som jag vill, utan att kompromissa.

Om jag kunde skulle jag förvara mina kläder såhär:

Jag gillar tanken på att använda sina kläder i inredningen. Och det är något som min jeansvägg får stå för i mitt nuvarande boende. (För övrigt så skulle jag göra en tillfällig lösning där idag och använda extremt fula betongkrokar för upphängning "så länge". Dock fungerade min vitlökspress inget vidare som hammare denna gång. Jag vet inte riktigt varför. Den har ju vikarierat som hammare tidigare, liksom. Kanske har den tröttnat?)

Om jag kunde skulle jag även måla på mina väggar. Jag vill att mitt hem ska vara en ständigt pågående process. Man kan nog säga ett konstverk, som är under ständig förändring men som aldrig blir färdigt. Istället för att ha ett arbetsrum/verkstad vill jag att hela mitt hem ska få erbjuda och ge plats för kreativitet. I mitt nuvarande boende tillämpar jag detta under något begränsade former. Inte helt okej, i mitt tycke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar