tisdag 12 januari 2010

YOGA.

Idag var jag, liksom i lördags, på Yogaskolan och testade en klass. I lördags var det en allmän inriktning och idag var det fokusering på styrka och stabilitet. Dagens klass föll mig bättre i smaken än lördagens. Jag gillar ju, som bekant, när det är jobbigt och denna var jobbigare och dessutom var det inte lika mycket fokus på andningen. Bra.
I lördags var Krikken med och när människor runt omkring oss började frusta i sin andning fick jag koncentrera mig till det yttersta att inte titta på Krikk, för då hade jag brustit ut i ett högt klingande skratt. Och det hade ju faktiskt verkligen inte passat sig på en yogaklass.
Ikväll hade jag sällskap av min vän Ida, som jag inte sett sedan förra hösten. Efter yogan gick vi hem till mig och jag bjöd på te och en väldigt väl värmd muffin med smak av lingon/kardemumma. Tanken var att den skulle bli lite gott "nybakad-muffin-varm", men den blev väldigt mycket mer än så. "Muffin-direkt-från-ugn", skulle man nog kunna säga. Jaja. Att jag valde att bjuda på just denna muffin beror på att jag har sett den på Hagahallen ett flertal gånger och den ser så god ut. Och eftersom jag inte kan äta den själv är det väl inte mer än rätt att jag bjuder mina vänner på den!? Jag bjöd även på glutenfria chokladkakor, som faktiskt, hör och häpna, var helt okej. Det var fint som snus (Catch, miniportion eucalyptus) att träffa Ida, dricka te och talas vid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar