tisdag 16 mars 2010

?

Ett stort frågetecken snurrar i min skalle och gör att fokus inte alltid läggs på rätt saker. Jag vill bara göra om detta frågetecken till ett utropstecken och känna en balans i livet. Vad gör jag om en vecka? När får jag ett jobb? Vart befinner jag mig i världen om ett halvår? Ska jag börja plugga igen? Och i så fall: vill jag det, eller gör jag det enbart för att ha något att göra? När ska jag sluta ha sådan mathets och få sunda matvanor?

Jag springer marathonlopp i piskande motvind, men jag vet att det bara är upp till mig själv om jag når målet så därför fortsätter jag. Jag springer fast det ibland känns som att jag bara vill ramla ihop i en liten hög och vifta med den lilla vita flaggan... Men jag gör inte det, för jag vill nå målet. Jag är en envis liten jävel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar