torsdag 11 mars 2010

OUT OF ORDER.

Jag funkar inte som arbetslös. Det är ganska imponerande att människor orkar leva som arbetslösa och få vardagen att fungera. Jag förstår inte hur de gör. Jaja, alla är vi olika och jag är nog gjord för att ha "många bollar i luften" (för att använda det klyschigaste av alla uttryck) för att fungera som sig bör. Jag fixar liksom inte förmånen att sova till skräpTV mitt på dagen... Jag jobbar på att inte klandra mig själv och ha dåligt samvete för att jag inte söker tio jobb om dagen, bara för att jag kan. För faktum är att det inte finns så jävla många jobb att söka och för att hitta de som finns/göra spontanansökningar tar en del tid och kräver en del ansträngning.

Idag har jag skickat in en ansökan och ska skriva ytterligare en ikväll. Dessutom har jag varit uppe på Uni och fixat mig ett tillfälligt jobb för två veckor framöver. Valförrättare i kårvalet på universitetet, kl. 09-14. Lite cash och något att göra. Det blir bra.
Annars har jag klurat lite på nästa konstprojekt (calm as calm can be) och snart är det dags för träning - CykelPulse 75 min. Bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar