måndag 8 mars 2010

VI GJORDE DET!

Den 27 februari slog jag och Cissi upp våra melerade i en källare på Sollerön. Utanför fönstret snöade det lovikavantar och starten på dagen för Tjejvasan kändes sådär. Vi laddade med frukost och mycket skratt. Två förvirrade själar befann sig kl. 11.41 i rätt startled (bilden ovan) och var redo för de tre milen från Oxberg till Mora. Kl. 12.00 gick startskottet och vi önskade varandra lycka till. I spåret var det jävligt, men härligt! De dragna spåren var i stort sett obefintliga och det var som att åka i grädde/glass. Jag hade bakhala skidor de första 11 km och vallade därför om vid första vätskekontrollen. Då går självklart bindningen sönder, men jag lyckas laga den efter några minuters svordomar. Jag tappade ca. 8 minuter på det, men åkte ändå på 03:04:26. Jag är nöjd med tanke på förutsättningarna! Och jag är stolt över mig och Cissi som har genomfört detta. Moment nr 1 i raden på Tjejklassikern. Tjejvättern nästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar