onsdag 3 mars 2010

FLY AWAY WITH ME.

Mellan två jobb. Arbetssökande. Arbetslös. Kalla det vad fan du vill, men det är iallafall vad jag är. På fyra vardagar slutade jag på praktiken, började ett nytt jobb och slutade på ett nytt jobb. Effektivt!

Det blåser snöstorm och regnar småspik i mitt liv just nu, trots att solen skiner utanför mitt fönster. Jag tänker dock inte följa med i den virvlande vinden, utan knäpper jackan ordentligt, drar ner mössan över öron/ögon och vänder andra kinden till. Jag pulsar i meterdjup snö i lätta sandaler, utan att tänka på hur kallt det är om fötterna. Blicken framåt och mot målet. Börjar jag tänka så blir det förbannat kallt om mina fötter, och jag vill inte frysa. Jag gillar inte att frysa, liksom.

Jag startade dagen med att köpa en godispåse, vilket känns jävligt onödigt såhär i efterhand eftersom jag inte tycker att godis är speciellt gott egentligen. Dessutom tål jag det inte riktigt.... Godispåsen som skulle göra mig lite gladare (på kort sikt) orsakade alltså endast en svälld mage som gör ont och att jag är 50 kr (!) fattigare. Bra där, Madsen. (Godiset orsakade även ångest. Gårdagens träning var ju i och med detta förgäves och jag förbannar min egen dumhet. Godis är inte bra när jag vill se önskvärda resultat på min mage. Ja, jävlar.)

Hur som helst. Nu ska jag ta tag i mig själv och ringa ett samtal. Ett samtal som kan förändra hela min värld. Sen ska jag städa min lägenhet. Vilket för övrigt är något som jag verkar göra konstant och hela tiden just nu. Kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar