söndag 28 mars 2010

EGENSKAPER.


Jag skriver jobbansökan efter jobbansökan och ställs hela tiden inför frågan vilka mina bästa respektive mina sämsta egenskaper är. Jobbrelaterade skiljer sig lite från privata, förstås. Jag har dock idag konstaterat att min absolut sämsta egenskap (alla kategorier) är att jag har fruktansvärt svårt att ta komplimanger och visa hur glad jag blir när jag får en present/överraskning. Jag blir förbannad! Detta är inte okej någonstans, för det är en egenskap som jag absolut inte tycker om hos en person i min närhet och som jag ibland beklagar mig högljutt över. Okej, då kan man ju undra litegrann hur jag motiverar att jag själv beter mig på samma sätt. Detta har jag inget bra svar på, men jag arbetar som en liten dåre på att ändra på detta. Fan. Jag vill ju förstås att det ska stråla lika mycket om mig på utsidan som det känns i hjärtat.....! Hur lägger man om ett invant beteende, som liksom alltid funnits? Det är ju okej att visa att man blir glad. Mer än okej. Fan. Jag hatar verkligen den här egenskapen hos mig själv. Att trotsa den är väl det enda som hjälper antar jag, men varför är det så jävla svårt!? Jajaja. Det löser sig. "Blunda, och du ska få se" - som någon sa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar